tirsdag den 8. juli 2014

Chokolade glace -chokolade spejl


Chokolade glace -chokolade spejl:

1½ dl vand
50 g kakao (jeg har valgt at reducerede fra 60g fra oprindelig opskrift fra Marianne, da jeg synes den var for sætk i kakaosmagen)
120 g fløde
180 g sukker
4 blade husblas, ligger i koldt van di min. 5 min.

Vand, kakao, fløde og sukker varmes i en gryde. Det skal småkoge og simre i 5 min.
Tag gryden af varmen og lad det svale i 10 minutter og herefter røres den blødgjorte husblas i et ad gangen (med så lidt vand som muligt).

Rør i den med jævne mellemrum og tjek temperaturen, så snart den er på 35 grader, så hældes den over kagen. Evt. småbobler punkters med spidsen fra en skarp kniv.

Stilles på køl i min 4 timer eller natten over.

Den bliver smuk og blank -ligesom et chokolade spejl

Skær forsigtig kanten rundt med en skarp kniv, så glacen frigøres fra plastikfolien.


Her er glacen på en Fransk Jordbærkage:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar